28 Νοε 2010

Δελτίο τύπου Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου

Αθήνα, 28/11/2010
ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΘΕΜΑ: " ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΤΟΥ ΤΕΜΠΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ "
Οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις αδυνατούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές υποχρεώσεις τους λόγω της κρίσης, της αύξησης του Φ.Π.Α. και της έλλειψης ρευστότητας.
Η δραματική αυτή κατάσταση υποχρεώνει τις πιο πολλές επιχειρήσεις να αναζητήσουν λύσεις σωτήριας για την αγορά, αιτούμενες περαιτέρω διευκολύνσεις στην αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεών τους μέσω των προγραμμάτων του Ταµείου Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων( ΤΕΜΠΜΕ).
Σύµφωνα µε τις πιο πρόσφατες εκτιµήσεις, 20% τουλάχιστον των µικροµεσαίων επιχειρήσεων αδυνατεί να καλύψει τις υποχρεώσεις του. Εµποροβιοτέχνες και ελεύθεροι επαγγελματίες ζητούν επαναδιαπραγµάτευση µε τις τράπεζες οι οποίες, αγνοώντας πολλές φορές την κρίσιμη εθνική διάσταση της οικονομίας , εμφανίζονται αδιαπραγμάτευτες καλυπτόμενες πίσω από την έλλειψη ρευστότητας.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Πανελλήνιας Ενώσεως Εµπόρων και του Βιοτεχνικού Επιµελητηρίου της Αθήνας, στοιχεία τα οποία επιβεβαιώνονται και από τις ∆.Ο.Υ., ι µόλις ένας στους πέντε μικρομεσαίους κατάφερε να ρυθµίσει τις ληξιπρόθεσµες οφειλές του προς το ∆ηµόσιο.
Οι μεγάλες δυσκολίες στην οµαλή αποπληρωμή των δανείων, η έλλειψη αγοραστικής δύναμης από το καταναλωτικό κοινό, η συνεχώς αυξανόμενη ύφεση αλλά και οι μη ευνοϊκοί όροι σε πολλά χορηγηθέντα δάνεια από το ΤΕΜΠΜΕ, καθιστούν αναγκαία την εξεύρεση μιας άμεσης και βιώσιμης λύσης, προκειμένου να μην οδηγηθεί ολόκληρη η οικονομία μας σε κατάρρευση.

Μοναδική βίωσιμη λύση εξόδου από την κρίση και διευκόλυνσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποτελεί η παράταση αποπληρωμής της διάρκειάς των δανείων σε έξι χρόνια από τρία που είναι σήµερα, ώστε να µειωθεί το ύψος των εξαµηνιαίων δόσεων, ή, εναλλακτικά, η παροχή περιόδου χάριτος για τουλάχιστον έναν χρόνο.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
Προτίθεται η Κυβέρνηση να προβεί στην παράταση αποπληρωμής ή στην παροχή περιόδου χάριτος των δανείων του ΤΕΜΠΜΕ για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Αθήνα, 26/11/10
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
«Οι όροι παραχώρησης της χρήσης του Αεροδρομίου Καλαμάτας σε ιδιώτες»
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργικό Συμβούλιο της 25/11/10 αποφάσισε την μελέτη ομαδοποίησης περιφερειακών αεροδρομίων και την πιθανή παραχώρηση της χρήσης σε ιδιώτες. Μάλιστα, τα παραπάνω παρουσιάστηκαν σε μια πρόταση σχεδίου νόμου για την αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την εκμετάλλευση των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας μέσα από μικτά επιχειρηματικά σχήματα.
Σε ό,τι αφορά την εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων, στο νομοσχέδιο προβλέπεται η ομαδοποίησή τους με βάση τη γεωγραφική τους θέση και την επιβατική τους κίνηση. Στόχος είναι η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού των αεροδρομίων της χώρας για τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών που αδυνατούσαν τόσα χρόνια να χρηματοδοτήσουν τα δημόσια Ταμεία.
Αξίζει να επισημανθεί ότι, σύμφωνα με το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης που προωθείται, το κράτος θα παραχωρήσει για μια μεγάλη περίοδο συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία του (ή δικαιώματα) έναντι επενδύσεων που θα δεσμευθούν να κάνουν οι ιδιώτες για να αξιοποιήσουν τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία. Βεβαίως, από πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει στα Μέσα, οι ιδιώτες θα έχουν μεν την εκμετάλλευση των περιουσιακών στοιχείων των αεροδρομίων, αλλά στις εταιρείες που θα συσταθούν, την προεδρία και το πλειοψηφικό πακέτο θα έχει το δημόσιο. Επιπλέον, στους ιδιώτες θα περάσει το μάνατζμεντ και ένα μειοψηφικό πακέτο.
Για το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχουν προωθηθεί τον τελευταίο καιρό μια σειρά ενεργειών, οι οποίες αν και δεν καλύπτουν πλήρως τις προοπτικές αξιοποίησής του, εντούτοις έχουν οδηγήσει στην αναβάθμιση του αναπτυξιακού του ρόλου στην περιοχή. Συγκεκριμένα, η αεροπορική σύνδεση Καλαμάτα – Θεσσαλονίκη, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ενίσχυσε την τουριστική κίνηση, καθώς η συγκεκριμένη γραμμή είναι μεταξύ των πληρέστερων αεροπορικών δρομολογίων πανελλαδικά. Επιπλέον, προωθήθηκε η σύνδεση της Καλαμάτας με τη Δυτική Ελλάδα, τα νησιά του Ιονίου, την Ήπειρο και την Κρήτη μέσω της έναρξης δρομολογίων που διέρχονται από το Ηράκλειο, τη Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά, το Άκτιο και την Κέρκυρα.
Ωστόσο, οι υποδομές του Κρατικού Αερολιμένα Καλαμάτας έχουν χαρακτηριστεί κατά το πρόσφατο παρελθόν ως «τριτοκοσμικές» κυρίως στο ζήτημα της ασφάλειας των χειραποσκευών, ενώ η λειτουργικότητά του ως περιορισμένη. Μάλιστα, έχουν διατυπωθεί συγκεκριμένες προτάσεις για την άμεση διαμόρφωση της αίθουσας αναχωρήσεων για να γίνει πιο λειτουργική, την επέκταση της αίθουσας αναμονής, την εγκατάσταση συστήματος ‘‘check in’’ μέσω ίντερνετ, την βελτίωση της προώθησης των χειραποσκευών, τη διαμόρφωση κόμβου προσπέλασης στο δρόμο και φωτισμού του, την προώθηση της νέας πίστας στην έκταση που έχει αγορασθεί προς απαλλοτρίωση, τη βελτίωση του δρόμου προς Μεσσήνη και την κατασκευή κόμβου, τη δημιουργία Σταθμού Αστυνομίας Αεροδρομίου κ.α. Κατόπιν αυτών,
Ερωτάται ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
  1. Περιλαμβάνεται ο Κρατικός Αερολιμένας Καλαμάτας μεταξύ των περιφερειακών αεροδρομίων που θα παραχωρηθεί η εκμετάλλευσή τους σε ιδιώτες;
  2. Εάν ναι, προτίθεται το Δημόσιο να θέσει συγκεκριμένους όρους στους επενδυτές για τη βελτίωση των υποδομών του αεροδρομίου και του περιβάλλοντα χώρου;
  3. Ποιες είναι οι προτεραιότητες και οι στόχοι που θέτει η ηγεσία του Υπουργείου στον τομέα της αναβάθμισης των υποδομών του αεροδρομίου Καλαμάτας;

Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου

Αθήνα, 26/11/10
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς α) τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Β) τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
«Καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού»
Σύμφωνα με ανακοίνωση της κοινοπραξίας ‘Ολυμπία Οδός’, καθυστέρηση δύο ετών θα προκύψει στην παράδοση της εθνικής οδού Ελευσίνας - Κορίνθου - Πάτρας - Πύργου. Τα πρώτα τμήματα του δρόμου από την Κόρινθο έως την Πάτρα θα παραδοθούν το 2013, αλλά, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ‘Ελευθερία’ Καλαμάτας, κανείς δεν γνωρίζει πότε θα παραδοθεί το τμήμα από τον Πύργο έως την Τσακώνα. Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι το τμήμα Πύργος - Τσακώνα θα παραδοθεί σε 70 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής, δηλαδή τον Ιούνιο του 2014, ενώ εάν καθυστερήσει δύο έτη, τα έργα θα ολοκληρωθούν το 2016. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα έργα καθυστερούν επειδή δεν έχουν γίνει ακόμα όλες οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις, που υπολογίζεται ότι έχουν ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ, ενώ έπρεπε να έχει παραδοθεί το 100% της γης από το κράτος στον παραχωρησιούχο από τον Αύγουστο του 2009. Μάλιστα, ενδεικτικά πολλές απαλλοτριώσεις είχαν «κολλήσει» στο Πρωτοδικείο Κορίνθου που έχει δώσει έως και 6 διαδοχικές αναβολές στην εκδίκαση απαλλοτριώσεων, τη στιγμή που από το νόμο επιτρέπεται μόλις μία. Κατόπιν αυτών,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
1.   Πότε εκτιμά τελικά το Δημόσιο ότι θα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις;
2.   Πότε θα παραδοθεί τελικά σε χρήση το έργο;
3.   Πού οφείλεται η έκδοση διαδοχικών αναβολών εκδίκασης που έχει ως αποτέλεσμα την τραγική καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου;

Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου
Αθήνα, 25/11/10
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
«Υπεράριθμα τμήματα σε σχολεία της Μεσσηνίας»
Με την υπ’ αριθμόν 4769/11-10-10 ερώτησή μου προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, μεταξύ άλλων έθετα το ζήτημα της παραβίασης του ανώτατου ορίου μαθητών ανά τάξη διδασκαλίας σε σχολεία της Μεσσηνίας. Στη συνέχεια, με το υπ’ αριθμόν 128032/ΙΗ έγγραφό του, το Υπουργείο Παιδείας απαντούσε ότι «σε κανένα σχολείο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης  του νομού Μεσσηνίας, ο αριθμός των μαθητών δεν ξεπερνά το προβλεπόμενο όριο (25 μαθητές στην Α’/θμια και 30 Β’/θμια)».
Ωστόσο, σε ανακοίνωσή τους η οποία δημοσιεύτηκε στα Μέσα στις 25/11/10, η Α’ ΕΛΜΕ Μεσσηνίας και η Ένωση Συλλόγων Γονέων Δήμου Καλαμάτας καταγγέλλουν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τη λειτουργία τμημάτων σε σχολεία της Μεσσηνίας στα οποία υπάρχουν περισσότεροι μαθητές από όσους καθορίζονται στο σχετικό όριο. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν ότι, «το Υπουργείο, ενώ διατυμπάνιζε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ότι δε θα επιτραπεί να λειτουργήσουν τμήματα με πάνω από 27 μαθητές, τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους, αρκετά τμήματα λειτουργούν με πάνω από 28 μαθητές, ενώ δε διαφαίνεται καμία διάθεση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να τηρήσει τη δέσμευσή της». Κατόπιν αυτών,
Ερωτάται η Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
1.   Υφίστανται, τελικώς, τμήματα σε σχολεία της Μεσσηνίας, στα οποία ο αριθμός των μαθητών να ξεπερνά το προβλεπόμενο όριο;
2.   Εάν ναι, τι προτίθεται να κάνει το Υπουργείο προκειμένου να τηρηθεί ο προβλεπόμενος αριθμός;

Η ερωτώσα βουλευτής,
Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου

Αθήνα, 25/11/10
«Το πανεπιστήμιο Πελοποννήσου θα έχει την έμπρακτη στήριξη μας»
Η βουλευτής Μεσσηνίας κ. Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου και οι βουλευτές κ. Λεωνίδας Γρηγοράκος, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, Άγγελος Μανωλάκης, Αικατερίνη Φαρμάκη και Οδυσσέας Βουδούρης πραγματοποίησαν συνάντηση στις 25/11/10, με τον πρύτανη κ. Παπαθεοδώρου και δύο αντιπρυτάνεις του πανεπιστημίου Πελοποννήσου στο μέγαρο της Βουλής. Οι πρυτανικές αρχές του πανεπιστημίου ενημέρωσαν αναλυτικά τους βουλευτές για τα φλέγοντα ζητήματα του πανεπιστημίου και τις επικείμενες αλλαγές που δρομολογούνται με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η κ. Γιαννακοπούλου, μετά τη λήξη της συνάντησης, προέβη στις ακόλουθες δηλώσεις:
«Το νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση συνιστά μία γενναία προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας για την αναμόρφωση της μεταλυκειακής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Οι επικείμενες αλλαγές που θα επιφέρει, οφείλουν να διατηρούν τα συστατικά χαρακτηριστικά του κάθε ιδρύματος και του πανεπιστημίου Πελοποννήσου, ειδικότερα.
Συγκεκριμένα το πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, συνιστά την ιδιαιτερότητά του στην διαμόρφωση ενός δικτύου σχολών που απλώνονται σε όλο το εύρος της περιφέρειας με αναφορά στα επιμέρους αστικά κέντρα, τα οποία δείχνουν έμπρακτη και πολύπλευρη βούληση να στηρίξουν διαχρονικά τη λειτουργία των τμημάτων.
Η αναγκαία περιστολή δαπανών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι εξαιρετικά αμφίβολο ότι ικανοποιείται με την υπερσυγκέντρωση τμημάτων σε ένα αστικό κέντρο, καθώς αυτή θα δημιουργήσει πρόσθετες ανάγκες σε επίπεδο υποδομών.
Περαιτέρω, θα δημιουργήσει ένα πρωτοφανές κενό στην περιφέρεια, για την οποία το πανεπιστήμιο αποτελεί κέντρο πνευματικής διαπαιδαγώγησης και κοινωνικής άνθησης.
Επιπλέον, πρέπει να τεθεί σε πρώτη προτεραιότητα η διατήρηση της αναλογικότητας μεταξύ των ιδρυμάτων στο εύρος και το βάθος των αλλαγών και να μην επικρατήσει καθεστώς εξαιρέσεων και ειδικής μεταχείρισης ανάμεσα στα ιδρύματα.
Το πανεπιστήμιο Πελοποννήσου θα μας βρει αρωγούς και συμπαραστάτες σε αυτήν την προσπάθεια.
Θεωρώ ότι ανάλογη ανταπόκριση στις ανησυχίες αυτές, θα υπάρξει και από το Υπουργείο Παιδείας».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου