22 Μαρ 2011

Στον εισαγγελέα ο φάκελος του Παραδείσια-Τσακώνα από τον Ι. Λαμπρόπουλο για απόδοση ευθυνών


Ολοκληρωμένο φάκελο στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για την αναζήτηση ευθυνών στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, θα καταθέσει την ερχόμενη εβδομάδα ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ Ι. Λαμπρόπουλος, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε χθες, κατά τη διάρκεια συζήτησης σχετικής επίκαιρης ερώτησής του στη Βουλή.
Ο κ. Λαμπρόπουλος ανέφερε ότι ο δρόμος Παραδείσια – Τσακώνα, που είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2000, δύο ημέρες πριν τις τότε βουλευτικές εκλογές, κατολίσθησε το 2003.
Το 2004 ξεκίνησαν οι μελέτες αποκατάστασης, το 2005 πληρώθηκαν οι μελετητές, το έργο δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό 114 εκατ. ευρώ, οι εργασίες ξεκίνησαν το 2006, χωρίς προβλήματα έως το 2009 και από το τέλος της χρονιάς εκείνης ξεκίνησαν οι καθυστερήσεις, επειδή δεν υπάρχει κανονική χρηματοδότηση και δε δίνονται τα χρήματα στον εργολάβο.
Έψαξε δε τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Ι. Μαγκριώτη για μεταθέσεις στο χρόνο παράδοσης στην κυκλοφορία, ενώ εξέφρασε και την έντονη ανησυχία του για πιθανό συγκοινωνιακό αποκλεισμό της Μεσσηνίας, λόγω της κατολίσθησης στο Δερβένι.
Διαχρονικό πρόβλημα 
Στην πρωτολογία του ο κ. Μαγκριώτης παραδέχθηκε πως πρόκειται για διαχρονικό πρόβλημα. Το έργο, συνέχισε, είχε μελετηθεί με ευθύνη της Περιφέρειας Πελοποννήσου την περίοδο 1991-1992, επί κυβέρνησης της ΝΔ, η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 2000 και το Φεβρουάριο 2003 έγινε η κατολίσθηση, που είχε ως αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία.
Πρόσθεσε ότι εφεξής δε θα δημοπρατείται έργο αν δεν είναι ώριμο από κάθε πλευρά, ενώ επιχείρησε να ανατρέψει τους ισχυρισμούς του βουλευτή για μεταθέσεις στο χρόνο παράδοσης, λέγοντας πως οι απαντήσεις που δόθηκαν (για παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος με παράκαμψη στη γέφυρα Τ4 τον ερχόμενο Απρίλιο και ολόκληρου του τμήματος τον Οκτώβριο), ήταν με βάση τα χρονοδιαγράμματα της κυβέρνησης της ΝΔ. Είπε πως η σύμβαση έγινε το 2006 και ο χρόνος παράδοσης ήταν στις 26 Ιουνίου 2009
Επισήμανε ότι όταν δημοπρατήθηκε το έργο το 2006, δεν είχαν ωριμάσει οι μελέτες και χρειάστηκαν και πρόσθετες, λόγος για τον οποίο άλλαξαν δύο φορές οι τεχνικές κατασκευής της Τ4, που, πλέον η κατασκευή της δεν έγινε με βάση τον αρχικό σχεδιασμό του 2006.
Ως προς τα οικονομικά στοιχεία του έργου, ανέφερε ότι «είναι ελάχιστα αυτά που χρωστά το Δημόσιο και σε κάθε περίπτωση δεν είναι αποτρεπτικά της συνέχειας του έργου», τονίζοντας ότι υπάρχει η απόλυτη εξασφάλιση της χρηματοδότησης.
Στον εισαγγελέα ο φάκελος
Ανταπαντώντας ο κ. Λαμπρόπουλος δήλωσε πως θα καταθέσει ολοκληρωμένο φάκελο στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για διακρίβωση των ευθυνών για την περίοδο μέχρι που έπεσε ο δρόμος, προσθέτοντας ότι η μελέτη τελείωσε το 2005 αλλά οι μελετητές δεν την παρέδιδαν, καθώς τους οφείλονταν χρήματα και ζήτησε από τον υφυπουργό να δεσμευθεί για την καταβολή των χρημάτων στον εργολάβο και την παράδοση του δρόμου.
Παίρνοντας τη σκυτάλη ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι «η μελέτη, όταν υπογράφηκε η σύμβαση το 2006, έπρεπε να παραδοθεί σε τρεις μήνες για τη μεταλλική γέφυρα, την Τ4, που παραδόθηκε τρία χρόνια μετά, στις 9 Μαρτίου 2009 και όλα τα χρόνια είναι δικά σας». Αφέθηκαν, συνέχισε, συμπληρωματικές εργασίες 40 εκατ. ευρώ από την αρχική σύμβαση όταν έχασε η ΝΔ τις εκλογές και πρόσθεσε ότι η ΝΔ έδωσε 30,7 εκατ. ευρώ από το 2006 έως το 2009 και το ΠΑΣΟΚ μέσα σε ενάμιση χρόνο 32,4 εκατ. ευρώ, διευκρινίζοντας ότι δεν υπάρχει καθυστέρηση χρηματοδότησης από το ΠΑΣΟΚ. Επισήμανε ότι ο ανάδοχος θα λάβει σύντομα 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ από την αρχή του χρόνου έχει ήδη λάβει 2,7 εκατ. ευρώ και τόνισε ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα χρηματοδότησης, καθώς έχει γίνει πρόταση το υπόλοιπο τμήμα να ενταχθεί στο τομεακό του ΕΣΠΑ.
Τέλος, δεσμεύθηκε ότι είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από εθνικούς πόρους το έργο θα ολοκληρωθεί. Ανακοίνωσε ότι γύρω στον Αύγουστο θα δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος με την παράκαμψη και το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στο φθινόπωρο, χωρίς όμως να καθορίσει ακριβή ημερομηνία. Μίλησε επίσης και για τις ενέργειες που έχουν γίνει ως προς το να μη διακοπεί η συγκοινωνία, λόγω της κατολίσθησης, στο Δερβένι.
Ανακοίνωση του υπουργείου Σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών αναφέρεται, ανάμεσα σε άλλα, ότι συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης της γέφυρας Τ4 είναι η 28η Οκτωβρίου 2011.
Ως προς τα οικονομικά, επισημαίνεται ότι έχουν πιστοποιηθεί εργασίες 69 εκατ. ευρώ, έχουν πληρωθεί 60,5 εκατ. ευρώ και οφείλονται 8,5 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ, άμεσα θα καταβληθούν 2,5 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται δε ότι αν το έργο ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, πρόταση για την οποία αναμένεται η απόφαση της Ε.Ε., θα γίνει δυνατή η ολοκλήρωσή του ευκολότερα και ταχύτερα.
πηγή: εφ. ΘΑΡΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου