23 Νοε 2010

Καλπάζει το e-μπόριο

Στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο κάνουν οι καταναλωτές, καθώς φαίνεται να αρχίζουν να εμπιστεύονται ολοένα και περισσότερο τις αγορές μέσω Διαδικτύου, οι οποίες σημειώνουν συγκριτικά με πέρυσι αύξηση της τάξεως του 75%, φτάνοντας για το 2010 το 1,4 δισ. ευρώ.


Το 51% των καταναλωτών αγόρασε προϊόντα μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου πάνω από 5 φορές το πρώτο εξάμηνο του 2010Στο «top 5» των κατηγοριών/προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές μέσω Ιντερνετ βρίσκονται τα hardware/software (λογισμικά για ηλεκτρονικούς υπολογιστές και διάφορα εξαρτήματα Η/Υ) σε ποσοστό 63%, ηλεκτρονικά είδη (50%), εισιτήρια ταξιδιών (42%), κρατήσεις ξενοδοχείων (32%) και βιβλία (32%).

Τα στοιχεία προέρχονται από έρευνα που πραγματοποίησε το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας και συγκεκριμένα οι καθηγητές Γ. Δουκίδης, Κ. Πραματάρη, Α. Θεοτόκης και Κ. Φραϊδάκη.

Οπως προκύπτει, ο ετήσιος μέσος όρος αξίας που αναλογεί ανά on line καταναλωτή ανέρχεται στα 1.500 ευρώ, ενώ το 51% των καταναλωτών αγόρασε προϊόντα μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου το πρώτο εξάμηνο του 2010 πάνω από 5 φορές.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η συνολική αξία των διαδικτυακών αγορών θα φτάσει το 2010 στο 1,4 δισ. ευρώ, όταν πέρυσι το αντίστοιχο ποσό δεν είχε ξεπεράσει το 0,8 δισ. ευρώ. Μάλιστα, στους λόγους χρήσης του Διαδικτύου των on line καταναλωτών, στην πρώτη θέση βρίσκονται τα e-mail, ακολουθεί η αναζήτηση ειδήσεων, ενώ στην τρίτη θέση έρχονται οι αγορές προϊόντων/υπηρεσιών.

Στην προσπάθεια να σκιαγραφηθεί το προφίλ των on line καταναλωτών εξάγονται σημαντικά συμπεράσματα, που δείχνουν στοιχεία ωριμότητας, αφού το 50% διαχειρίζεται on line τους λογαριασμούς του, το 42% προσπαθεί να βρει συχνά πληροφορίες για ημερήσιες προσφορές, ενώ ένα ποσοστό που δεν είναι μικρό για τα δεδομένα της Ελλάδας (16%) εμπλέκεται με on line δημοπρασίες και ένα αντίστοιχο ποσοστό δραστηριοποιείται σε θέματα real estate. Επίσης, το 37% χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο πάνω από 30 ώρες την εβδομάδα.

Παράγοντες

Αναφορικά με τους σημαντικότερους παράγοντες που ωθούν έναν καταναλωτή να αγοράσει από ηλεκτρονικό κατάστημα, σε ποσοστό 76% κατατάσσουν στην πρώτη θέση την ευχρηστία, στη δεύτερη (69%) μιλούν για τους πολλούς και ασφαλείς τρόπους πληρωμής και ακολουθεί η μεγάλη γκάμα προϊόντων (65%). Οι on line καταναλωτές συνεκτιμούν και κάποιους άλλους παράγοντες, όπως αν υπάρχει και αντίστοιχο συμβατικό κατάστημα, αν έχουν διαβάσει καλές κριτικές γι’ αυτό σε blog και forums.

Ωστόσο, αξίζει να επισημανθεί πως σχεδόν 4 στους 10 δηλώνουν ότι θα αγόραζαν από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ακόμη και αν δεν κάλυπτε κάποιους από τους παραπάνω σημαντικούς παράγοντες, με την προϋπόθεση να υπήρχαν καλές τιμές ή προσφορές.

Σχετικά με την εμπιστοσύνη που έχουν για τις αγορές μέσω Διαδικτύου, το 53% των ερωτηθέντων τονίζει πως οι αγορές μέσω Internet δεν ενέχουν σημαντικό ρίσκο.

Ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν και για το e-gambling (στοίχημα, πόκερ, καζίνο μέσω internet), αφού το 31% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι παίζει τυχερά παιχνίδια μέσω Διαδικτύου συχνά ή αραιά, με τη συνολική αξία αυτής της αγοράς να υπολογίζεται σε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ. Οσο για τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, εμφανίζονται επιφυλακτικοί σε ποσοστό 51% για τις απόψεις που γράφονται σε forums και blogs, ενώ πάνω από 6 στους 10 υποστηρίζουν ότι δεν συμβουλεύονται τους φίλους που έχουν σε κοινωνικά δίκτυα (π.χ. facebook) πριν πραγματοποιήσουν αγορές.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι πάνω από 1 στους 4 ερωτηθέντες απαντάει πως αναζητά σε καθημερινή βάση ηλεκτρονικά προϊόντα μέσω του κινητού τηλεφώνου, ενώ για τον τόπο πρόσβασης, στην πρώτη θέση βρίσκεται το σπίτι και στη δεύτερη η εργασία.

Η έρευνα διεξήχθη το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου του 2010 σε 1.106 Ελληνες καταναλωτές και τα αποτελέσματά της παρουσιάζονται σήμερα στο ετήσιο συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Internet που οργανώνουν το Ελληνικό Ινστιτούτο Πληροφορικής της ΕΕΔΕ και το ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών.

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου