Για δύο ώρες την εβδομάδα μαθητές άνω των 10 ετών μένουν εκτός ωραρίου στα σχολεία τους και με την καθοδήγηση μηχανικού μαθαίνουν τα μυστικά της ρομποτικής και κατασκευάζουν μόνοι τους μικρά ρομπότ - παιχνίδια
Oταν τα «τουβλάκια» LEGO συναντούν γρανάζια, λαμπάκια, μοτέρ, μικροτσίπ και αισθητήρες, τα παιδιά γνωρίζονται με τη ρομποτική και με ενθουσιασμό μετατρέπονται σε μικρούς εφευρέτες. Με την καθοδήγηση μηχανικού ρομποτικής, κατασκευάζουν μόνα τους μικρά ρομπότ που παίζουν μπάλα, τρέχουν σε ράλι ή εξερευνούν τον χώρο, άλλα που ψάχνουν για τον θησαυρό του πειρατή, που κάνουν ανακύκλωση διαχωρίζοντας τα απορρίμματα και άλλα που χορεύουν ή ζωγραφίζουν.
Τα εργαστήρια εκπαιδευτικής ρομποτικής που πραγματοποιεί για τέταρτη χρονιά σε σχολεία της Θεσσαλονίκης η εταιρεία ρομποτικής RobotixLab, έχουν μεγαλύτερη επιτυχία απ’ αυτή που θα φαντάζονταν οι εμπνευστές τους. Για δύο ώρες μία φορά την εβδομάδα, εκτός ωραρίου, μαθητές και μαθήτριες άνω των 10 ετών στα σχολεία που εφαρμόζουν το καινοτόμο πρόγραμμα, αφήνουν τετράδια και μολύβια και συνεργάζονται κατά ομάδες για την κατασκευή του δικού τους ρομπότ.
Οι μικροί εφευρέτες ξεκινούν με μια γενική θεωρία της ρομποτικής, επίδειξη κατασκευής ρομπότ σε βίντεο και γραπτές εργασίες πάνω στο αντικείμενο, μέχρι να περάσουν στο επόμενο, δημιουργικό και πιο ενδιαφέρον στάδιο, αυτό της εφαρμογής. Χωρίζονται σε ομάδες, επιλέγουν ένα θεματικό σενάριο (π.χ. περιβάλλον, αθλητισμός, περιπέτεια κ.ά.) και ρίχνουν τις πρώτες ιδέες για την κατασκευή.
«Τα συναισθήματα που βλέπεις στα πρόσωπα των παιδιών είναι πολλά και εναλλασσόμενα. Στην αρχή επικρατεί μια σύγχυση, η οποία εναλλάσσεται με περιέργεια, απορία, έκπληξη, ενέργεια, αγωνία, ανυπομονησία και γίνεται ενθουσιασμός», είπε στο «Εθνος» ο μηχανικός ρομποτικής, υπεύθυνος εκπαιδευτικού σχεδιασμού της εταιρείας, Αντ. Κάνουρας.
Το «σώμα» του ρομπότ κτίζεται με τα LEGO, μέσα στα οποία, με την κατάλληλη καθοδήγηση, τοποθετούνται τα κατάλληλα ηλεκτρονικά εξαρτήματα (αισθητήρες κίνησης, φωτός, απόστασης, αφής, χρώματος, λαμπάκια, καλώδια, ηχεία κ.ά.) και στη συνέχεια «φορτώνεται» το ειδικό λογισμικό πρόγραμμα. Ακολουθούν τυχόν διορθώσεις, βελτιώσεις και αναβαθμίσεις, και στο τέλος του χρόνου διοργανώνεται ο διαγωνισμός για την ανάδειξη του robot master της χρονιάς, με δώρο-έκπληξη για τη νικήτρια ομάδα.
Οι στόχοι
«Στόχος του εργαστηρίου δεν είναι να δημιουργήσουμε νέους επιστήμονες ρομποτικής. Στην ουσία είναι ένα μέσο βιωματικής μάθησης μέσω της κατασκευής, που βοηθά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως η επίλυση προβλημάτων, η διαχείριση χρόνου, η ομαδική εργασία, ο καταιγισμός ιδεών κ.ά.» τόνισε ο κ. Κάνουρας.
Το πρόγραμμα παρακολουθούν εθελοντικά μαθητές ιδιωτικών δημοτικών και γυμνασίων της Θεσσαλονίκης, ενώ σύμφωνα με τους διοργανωτές μπορεί να εφαρμοστεί και στη δημόσια εκπαίδευση, σε όσα σχολεία διαθέτουν αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Η πλειονότητα των παιδιών που εντάσσονται στα εργαστήρια είναι αγόρια, παρόλο που τα κορίτσια ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις. «Τα κορίτσια είναι πιο οργανωτικά και τα πηγαίνουν καλύτερα. Μέσα από νέα σενάρια που εντάξαμε στο πρόγραμμα, όπως ρομπότ που χορεύουν ή ζωγραφίζουν, το κάνουμε πιο ελκυστικό και έχουμε αύξηση των συμμετοχών των κοριτσιών», διευκρίνισε ο υπεύθυνος των εργαστηρίων.
ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου