16 Δεκ 2010

Συνέντευξη «ποταμός» της εκ Σαλαμίνας Πρύτανη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια Davis Λίντας Κατέχη που τοποθετήθηκε από τον πρωθυπουργό πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τις αλλαγές στην παιδεία


"Υπήρχαν φορές που οι γονείς μου δεν μπορούσαν να απολαμβάνουν βασικά πράγματα για τους ίδιους και για μένα" εξομολογείται σε μια συνέντευξη «ποταμός» η εκ Σαλαμίνας Πρύτανης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια Davis Λίντας Κατέχη που τοποθετήθηκε από τον πρωθυπουργό πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τις αλλαγές στην παιδεία.
Διαβάστε τις 29 ερωτήσεις, και τις απαντήσεις που έδωσε η κ. Λίντα Κατέχη...
ΜΕΡΟΣ Α'


1.Κα Κατέχη είστε γέννημα και θρέμμα της Σαλαμίνας. Μιλήστε μας για τα μαθητικά σας χρόνια.
In a very young age my mother taught me that the way to a better quality of life is through education. As a student from a very young age, I worked very hard to be the best. My family taught me to be focused and strong. I knew that I had to be able to improve the quality of life for me and my family and I knew that I could not allow any adversity to stop me from achieving this goal.
Σε πολύ μικρή ηλικία , η μητέρα μου με δίδαξε ότι ο δρόμος για μια καλύτερη ζωή περνάει μέσα από τη μόρφωση και την εκπαίδευση. Σαν μαθήτρια σε πολύ μικρή ηλικία προσπάθησα πολύ σκληρά για να είμαι η καλύτερη στο σχολείο. Η οικογένεια μου με δίδαξε να είμαι επικεντρωμένη στο στόχο μου και δυνατή. Ήξερα ότι έπρεπε να βελτιώσω τη ποιότητα της ζωής τόσο για μένα όσο και για την οικογένεια μου και ΄γνώριζα ότι με τίποτα δεν θα επέτρεπα σε καμμιά δυσκολία να με σταματήσει από την επίτευξη αυτού του στόχου.
2.Οι γονείς σας;
My parents were always very supportive. They taught me never to give up even when I was explicitly discriminated against or I was unfairly targeted. They made me believe that if I do the right think, then there is nothing to worry about. There were times when I doubted it, but they never let me lose my belief in my own values and my belief in my ability to make my dreams come true.
Οι γονείς μου ήταν πάντα υποστηρικτικοί . Με δίδαξαν να μην τα παρατάω ποτέ ακόμη και όταν μεροληπτούσαν ξεκάθαρα εναντίον μου ή με στοχοποιούσαν με άδικο τρόπο. Με έκαναν να πιστεύω ότι εάν έκανα το σωστό τίποτα δεν θα θα είχα να φοβηθώ. Υπήρχαν φορές που αμφέβαλα αλλά ποτέ δεν επέτρεψα στον ευατό μου να χάσει τη πίστη του στις αξίες και την ικανότητα να κάνει τα όνειρά πραγματικότητα.
3.Περάσατε στο Πανεπιστήμιο. Πως ήταν εκείνα τα χρόνια;
When I was in EMP I was one of three women in a class of 180 men. The first year the discrimination on the basis on my gender was intolerable. I came very close to quitting. It was during the second year when I decided not to let anyone take me down. I decided that becoming an Electrical Engineer was my dream and I would not let anyone destroy it. I studied very hard and I finished in five years. My life as a student at UCLA was excellent. I felt valued and respected and I had a wonderful advisor who helped me graduate successfully.
Όταν,σπούδαζα στο ΕΜΠ, ήμουν μια από τις τρείς κοπέλες σε μια τάξη με 180 αγόρια. Το πρώτο χρόνο οι διακρίσεις επί τη βάση του φύλου ήταν σε μη αποδεκτό επίπεδο. Έφθασα στο όριο να παρατήσω τις σπουδές μου. Ήταν στο δεύτερο έτος όταν αποφάσισα να μην επιτρέψω σε κανένα να με ταπεινώσει . Αποφάσισα οτι το όνειρο μου ήταν να γίνω ηλεκτρολόγος μηχανικός και δεν θα άφηνα κανένα να μου το καταστρέψει. Διάβασα πολύ σκληρά στη διάρκεια των σπουδών μου και τελείωσα στα πέντε χρόνια.Η ζωή μου σαν φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λός Άντζελες ήταν φανταστική. Με έκανα να αισθανθώ την αξία μου και απολάμβανα τον σεβασμό απ΄όλους. Είχα ένα υπέροχο Σύμβουλο καθηγητή ο οποίος με βοήθησε να αποφοιτήσω με επιτυχία.
4.Μάθαμε ότι τα μαθητικά και φοιτητικά χρόνια ήταν δύσκολα
My family and I had a very hard life. There were times when my parents could not afford even simple things for themselves or for myself.
Μαζί με την οικογένεια μου περάσαμε μια δύσκολη ζωή τα πρώτα χρόνια.Υπήρχαν φορές που οι γονείς μου δεν μπορούσαν να απολαμβάνουν βασικά πράγματα για τους ίδιους και για μένα .
5.Είχατε σκεφτεί ποτέ ότι θα πέρνατε στα χέρια σας το «τιμόνι» ενός από τα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια ?
No, I never thought about it. It was not part of my plan. I could not see myself breaking through the glass ceiling. I thought that my gender and accent would not allow it. I was wrong! In the US, I have been given the opportunity to materialize beyond my dreams in a way that I have never anticipated.
Όχι, δεν το είχα σκεφθεί ποτέ.Δεν ήταν στα σχέδια μου. Δεν μπορούσα να δώ το ευατό μου να ξεπερνάει ένα κοινωνικό όριο. Πίστευα ότι το φύλο μου και η προφορά μου δεν θα το επέτρεπαν. Ήταν λάθος . Στις ΗΠΑ, μου δόθηκε η ευκαιρία να ξεπεράσω τα όνειρά μου με ένα τρόπο που δεν τον περίμενα. .
6.Εχετε να δώσετε κάποια «συνταγή επιτυχίας στα ελληνόπουλα?
To dream big, work hard and stay focused. The sky is the limit and the barriers can only come from within yourselves.
Να ονειρεύονται,να δουλεύουν σκληρά και να παραμένουν επικεντρωμένοι στους στόχους τους. Ο ουρανός είναι το όριο και τα εμπόδια μπορεί να προέλθουν μόνο απότους εαυτούς μας .
7.Σκέφτεστε να επιστρέψετε στην Ελλάδα?
My husband and I hope to spend more time in Greece when we retire. However, I do not believe we will come back permanently. Our children are leaving in the US and we would like to be close to them.
Ο συζυγός μου και εγώ ελπίζουμε να περνάμε περισσότερο χρόνο στην Ελλάδα όταν θα πάρουμε τη σύνταξή μας. Όμως δεν πιστεύω ότι θα επιστρέψω πίσω μόνιμα.Τα παιδιά μας ζούν στις ΗΠΑ και θα θέλουμε να είμαστε κοντά τους.
 8.Τι θα απαντούσατε σε πρόταση πολιτκού κόμματος να είστε υποψήφια Βουλευτής σε εκλογές?
I am a career educator not a politician. I have made the commitment to stay at UC Davis and make the University succeed in its goals of becoming one of the top five public research universities in the US.
Είμαι καθηγητρια καρριέρας και όχι πολιτικός. Δεσμεύτηκα να μέινω στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Davis και να κάνω το Πανεπιστήμιο να πετύχει τον στόχο του να γίνει ένα από τα πέντε καλύτερα δημόσια πανεπιστήμια στις ΗΠΑ.


ΜΕΡΟΣ Β'

Η κομματικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να είναι καταστροφική για την εκπαίδευση δηλώνει σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που παραχώρησε στο esos.gr η η εκ Σαλαμίνας Πρύτανης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια Davis Λίντας Κατέχη ενώ υπογραμμίζει :
-Είμαι ‘’απολιτικ’’,
-Ο πρωθυπουργός δουλεύει σκληρά να βοηθήσει την Ελλάδα.
-Ο Γ. Πανάρετος έχει ηγετικές ικανότητες
-Υπάρχει ένα τρομακτικό επίπεδο καχυποψίας και έλλειψης εμπιστοσύνης στην Ελλάδα
-Τα μέλη της Συμβουλευτικής Επιτροπής για τις αλλαγές στα ΑΕΙ δεν είναι άτομα που μπορούν να ξεγελασθούν ή να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο πολιτικής ατζέντας του οποιουδήποτε.
-Οραματίζομαι το ελληνικό πανεπιστήμιο σαν το μέρος όπου οι φοιτητές θα έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης

1. Παρότι οι αναγνώστες μας έχουν ενημερωθεί ότι δεν έχετε σχέση με το σκάνδαλο στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόις, που σήμερα διοικείται, θα θάλαμε με συντομία να επαναλάβετε και σεις τι ακριβώς είχε συμβεί.
In late May 2009, the Chicago Tribune published an article claiming that in 2003 and 2005 then Governor Blakoyevich put pressure on the President and Chancellor of the University of Illinois to have students admitted to the University. The two alleged events had taken place before I joined the University as the Provost, (April 2006).
Unrelated to these issues, in February 2009 I was recruited by the University of California for the Chancellor of UC Davis position and I was announced
as the Chancellor in May of 2009.  A California State Senator Leland Yee raised objections about my salary even if it is somewhere in the middle of the range of what the other Chancellors in the University of California System make and lower than those of many faculty and administrators at the UC Davis Medical School. Yee had publicly expressed his objection to the independence of the University of California and he was advocating to change the University’s constitution, and to remove its ability to govern itself. Yee has been against the UC System and politically has raised many objections to the decisions made by the President and the Board of Regents of the University of California.
True to his feelings, Yee tried to politicize my appointment and he claimed that my salary was a scandal. He then asked for my resignation.
A few weeks after the publication of the Tribune article
, Yee tried to implicate me to the special admissions issue by claiming first that I was responsible for the events of 2003 and 2005. When it became clear that these interactions had happened before I had joined the University of Illinois, he requested access to all my emails related to admissions in the University. Then he focused on an email that I had sent inquiring about the status of a Greek American student upon request from her family.  Under University policy, inquiring about the status of a student’s admission is allowed and common. This student was not connected to the students admitted through the interactions between the Governor and the Chancellor of the University or else known as special admissions that were under investigation. 
However, the Tribune in an effort to damage State Treasurer Alexi Gianoulias, a successful Greek American whom the newspaper was not supporting politically, presented a made up story trying to implicate myself and Treasurer Gianoulias to a hypothetical admissions violation.
In June 2009, t
he State of Illinois appointed a special judicial committee to investigate the alleged admissions violations.   The findings of this committee were published in a final report that was released in August of 2009.  The report concluded that the whole issue of admissions violations was due to the actions of the former governor of Illinois, certain trustees of the University and the then Chancellor and President of the University of Illinois.  As expected, my name was not referenced in the the report at all, indicating my lack of involvement in the preferential admissions as I had stated from the beginning.  Since the publication of the report, there have been no more articles in California or elsewhere about this issue.  A copy of the report can be found at
 ΣτΑ τέλη Μαΐου 2009, στην εφημερίδα Σικάγο Τριμπιουν (Chicago Tribune) δημοσιεύθηκε ένα άρθρο που υποστήριζε ότι το 2003 και το 2005, ο τότε Κυβερνήτης Μπλέικοβιτς άσκησε πιέσεις στον Πρόεδρο και Πρύτανη του Παν/μίου του Ιλλινόις προκειμένου να κάνει δεκτούς φοιτητές στο Πανεπιστήμιο. Τα δυο προαναφερόμενα περιστατικά συνέβησαν πριν να προσληφθώ στο Πανεπιστήμιο ως πρύτανης τον Απρίλιο του 2006.
Το Φεβρουάριο του 2009 προσελήφθηκα από το Παν/μιο της Καλιφόρνια για τη θέση του Πρύτανη του UC Davis  και ανακηρύχτηκα Πρύτανης το Μάιο του 2009. Ένας Γερουσιαστής της Καλιφόρνια ο κος Λίλαντ Γι είχε ενστάσεις για το μισθό μου παρόλο που είναι κάτι μεταξύ των απολαβών ενός Πρύτανη στο πανεπιστημιακό σύστημα της Καλιφόρνια και χαμηλότερος εκείνων σε πολλές σχολές και διοικητικές υπηρεσίες στο UC Davis Medical School. Ο Γι, δημόσια, είχε εκφράσει την αντίρρηση του για την ανεξαρτησία του παν/μίου της Καλιφόρνια και ζητούσε να αλλάξει τον κανονισμό του και να αφαιρέσει το αυτοδιοίκητο. Ο Γι είναι εναντίον του UC συστήματος και πολιτικά έχει εκφράσει αντίθετη άποψη στις αποφάσεις που λαμβάνονται από τον Πρόεδρο και το ΔΣ του Ιδρύματος. Συνεπής στις πεποιθήσεις του, ο Γι προσπάθησε να πολιτικοποιήσει τον ορισμό μου και ισχυρίστηκε ότι ο μισθός μου ήταν σκανδαλώδης, ζητώντας την παραίτησή μου.
Λίγες εβδομάδες μετά την έκδοση του άρθρου της εφημερίδας, ο Γι προσπάθησε να με εμπλέξει με το θέμα των παράνομων εγγραφών φοιτητών στο πανεπιστήμιο, ισχυριζόμενος αρχικά ότι ήμουν υπεύθυνη για τα γεγονότα του 2003 και 2005. Όταν έγινε ολοφάνερο ότι εκείνες οι συμφωνίες είχαν γίνει πριν προσληφθώ στο παν/μιο του Ιλλινόις, ζήτησε πρόσβαση σε όλα τα μέιλ μου που σχετίζονταν με τις αιτήσεις φοιτητών που είχαν γίνει δεκτές στο παν/μιο. Μετά εστίασε σε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα( e-mail) που είχα στείλει ρωτώντας για την υπόθεση μιας Ελληνοαμερικανίδας φοιτήτριας μετά από αίτημα των γονιών της. Στην πρακτική του παν/μίου, οι πληροφορίες για την υπόθεση της αποδοχής ενός φοιτητή, να φοιτήσει στο παν/μιο, επιτρέπεται και είναι κοινός τόπος. Αυτή η φοιτήτρια δεν συνδεόταν με τους φοιτητές που έγιναν αποδεκτοί μετά από συνεννοήσεις μεταξύ του Γερουσιαστή και του παν/μιου, ή αλλιώς με τις παράνομες εγγραφές φοιτητών, που ήταν υπό καθεστώς διερεύνησης. Όμως η εφημερίδα σε μια προσπάθεια να προκαλέσει βλάβη στον Υπουργό Οικονομικών της πολιτείας, Αλέξη Γιαννούλια, ένα επιτυχημένο Ελληνοαμερικάνο τον οποίο η εφημερίδα δεν υποστήριζε πολιτικά, παρουσίασε μια κατασκευασμένη ιστορία προσπαθώντας να εμπλέξει εμένα και τον κ. Γιαννούλια σε παράνομες εγγραφές φοιτητών.
Τον Ιούνιο 2009, η πολιτεία του Ιλλινοις διόρισε μια ειδική  εξεταστική επιτροπή προκειμένου να διερευνήσει τους ισχυρισμούς για παράνομες εγγραφές φοιτητών. Τα πορίσματα αυτής της επιτροπής δημοσιεύθηκαν σε μια τελική έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Αύγουστο του 2009. Η αναφορά κατέληγε ότι το θέμα της παράνομης εγγραφής φοιτητών έγινε εξαιτίας των ενεργειών του πρώην Κυβερνήτη του Ιλλινόις, συγκεκριμένων μελών της διοίκησης του πανεπιστημίου και του τότε Προέδρου και Πρύτανη του παν/μίου του Ιλλινόις. Όπως ήταν αναμενόμενο στην έκθεση δεν γινόταν καμία αναφορά στο όνομα μου, κάτι που αποδεικνύει και την μη ανάμειξη μου στις παράνομες εγγραφές φοιτητών όπως είχα υποστηρίξει από την αρχή. Μετά τη δημοσιοποίηση της έκθεσης δεν έχει δημοσιευθεί τίποτα για αυτό το θέμα στην Καλιφόρνια ή αλλού. Αντίγραφο της έκθεσης μπορεί να βρεθεί. στη διεύθυνση
 
2. Τι έχετε να πείτε στον Έλληνα εκπαιδευτικό που δικαίως αγανακτισμένος λέει προς την Κυβέρνηση: « Με το που θα τολμήσετε να μειώσετε κι άλλο το μισθό μου θα γίνει χαμός»?
The Greek Government is trying very hard to address the financial difficulties facing Greece. This is a herculean effort that can only become successful if the public decides to become a partner with the government in this historic effort. The seriousness of Greece’s problems requires very difficult measures and I recognize that every citizen will have to make serious sacrifices. There have been few times in the Greek history when the country needed this sacrifice, and this is one of these times.
Η ελληνική κυβέρνηση σε αντίξοες συνθήκες προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Ελλάδα. Είναι μια τιτάνια προσπάθεια, η οποία μπορεί να στεφθεί με επιτυχία εάν οι Έλληνες στην πλειοψηφία τους την κατανοήσουν και συνεργαστούν με την κυβέρνηση γι΄αυτή την ιστορική πρόκληση. Η σοβαρότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Ελλάδα απαιτεί δύσκολα μέτρα και αναγνωρίζω τη δυσκολία για κάθε πολίτη που καλείται να κάνει θυσίες. Υπήρχαν αρκετές στιγμές στην ελληνική ιστορία όπου η χώρα απαιτούσε αυτές τις θυσίες και αυτή είναι μια ακόμη περίπτωση.
3. Ακούστηκε στην Ελλάδα ότι η κ. Κατέχη εκτός από μεγάλη προσωπικότητα είναι και «συντρόφισσα» , ότι δηλαδή ανήκετε στον προοδευτικό χώρο και ότι αυτό έπαιξε ρόλο για την τοποθέτησή σας ως προέδρου της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής.
I left Greece 31 years ago, in September 1979, when I went to UCLA for Graduate Studies. As it relates to Greek politics, I am a-political. Since I am not a resident of Greece, I have stayed away from politics and I do not formulate political opinions about the country. I only observe what happens in Greece from the outside and it pains me to see the difficulties the country is going through. My primary focus is in Higher Education and in the role of Universities in Economic Development and in job creation.
Έφυγα από την Ελλάδα πριν 31 χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 1979, όταν πήγα στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Λός Άντζελες για μεταπτυχιακές σπουδές. Σ’ ότι αφορά την ελληνική πολιτική σκηνή, είμαι ‘’απολιτικ’’, αφού δεν κατοικώ στην Ελλάδα, παρέμεινα μακριά από τα πολιτικά και δεν έχω διαμορφώσει πολιτική γνώμη για την χώρα. Παρατηρώ μόνο ότι συμβαίνει στη χώρα απ΄έξω και με στενοχωρεί να βλέπω τις δυσκολίες που διέρχεται. Έχω επικεντρωθεί στην ανώτατη εκπαίδευση και στον ρόλο των πανεπιστημίων στην Οικονομική Ανάπτυξη και στη δημιουργία θέσεων εργασίας.
4. Υπάρχει και η Ελένη Αλβερέλ γιατί δεν τοποθετήθηκε στο Συμβούλιο, λένε κάποιοι και καλώς κατά την άποψή μας το λένε.
Ms. Helene Ahrweiler is a very accomplished scholar a leader in higher education and she is recognized internationally. However, I do not have enough information to respond to your question.
Η κα Ελένη Αρβελέρ είναι μια εξαιρετικά επιτυχημένη ακαδημαϊκός , με υψηλή αναγνώριση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε διεθνές επίπεδο. Όμως δεν έχω σχετική πληροφόρηση για να απαντήσω στην ερώτησή σας .
5. Μετά τα τελευταία άδικα δημοσιεύματα σε βάρος σας έχετε πλέον την αίσθηση ότι όποιος θέλει να προσφέρει στην Ελλάδα διαβάλλεται και συκοφαντείτε?
I have not made this conclusion. What I have come to believe is that there is a tremendous level of distrust towards anyone who is willing to help. I cannot speculate about the historic reasons for this attitude but the true reasons may be rooted deeply in the country’s past. Regardless of the reasons, without the ability of the public to look forward with determination, to work hard today for a better tomorrow and the willingness to use all the help that is offered, the future may become very hard to bare.
Δεν έχω καταλήξει σ΄αυτό το συμπέρασμα . Έχω όμως φθάσει να πιστεύω ότι υπάρχει ένα τρομακτικό επίπεδο καχυποψίας και έλλειψης εμπιστοσύνης σε οποιοδήποτε θέλει να βοηθήσει. Δεν θέλω να κάνω εικασίες για τις ιστορικές αιτίες αυτής της νοοτροπίας αλλά η πραγματική αιτία μπορεί να είναι ριζωμένη βαθιά στο παρελθόν της χώρας. Ανεξάρτητα από τις αιτίες, χωρίς την ικανότητα των ανθρώπων να βλέπουν μπροστά με αποφασιστικότητα να εργαστούμε σκληρά σήμερα για ένα καλύτερο αύριο με την επιθυμία να χρησιμοποιήσουμε τη βοήθεια που προσφέρεται, το μέλλον μπορεί να αποδειχτεί πολύ σκληρό.
6. Κα Κατέχη αισθάνεστε τυχερή που πήρατε την απόφαση να μην γυρίσει πίσω στην Ελλάδα για να εργαστείτε?
My decision to stay in the US was very hard because my husband and I had to stay away from our families and friends, and the social support networks we had access to while in Greece. Our decision to stay and work in the US was based on weighing a large number of factors, economical, educational, emotional, and professional.
Η απόφασή μου να μείνω στις ΗΠΑ ήταν πολύ δύσκολη, επειδή ο σύζυγός μου και εγώ έπρεπε να μείνουμε μακριά από τις οικογένειες μας, τους φίλους μας και τον κοινωνικό μας περίγυρο που είχαμε όταν είμαστε στην Ελλάδα. Στην απόφασή μας να μείνουμε και να εργαστούμε στις ΗΠΑ, βάρυναν μια σειρά από λόγοι, οικονομικοί, εκπαιδευτικοί, συναισθηματικοί και επαγγελματικοί.
7. Μέχρι σήμερα στο υπ. Παιδείας έχουμε δει πολλές επιτροπές και Συμβούλια «σοφών», αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι αυτοί οι άνθρωποι, άθελά τους, να χρησιμοποιούνται , ή να επιχειρείτε να συμβεί αυτό, από τους εκάστοτε πολιτικούς για να μπορέσουν να περάσουν τις αποφάσεις τους. Σας πέρασε αυτό απ το μυαλό? Τι θα κάνετε αν διαπιστώσετε τέτοιες προθέσεις?
I know many of the members of the committee and they are not individuals who can be tricked or used by anyone’s political agenda. They are idealists that have dedicated their lives to the service of higher education and who want to help Greece think forward about its higher education, identify its weaknesses and its strengths, and take advantage of the opportunities laying ahead.
Ξέρω πολλούς από τα μέλη των επιτροπών και δεν είναι άτομα που μπορούν να ξεγελασθούν ή να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο πολιτικής ατζέντας του οποιουδήποτε. Είναι άνθρωποι με ιδανικά που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στην εκπαίδευση και οι οποίοι θέλουν να βοηθήσουν την Ελλάδα να σκεφθεί σχετικά με το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης , να προσδιορίσουν τις αδυναμίες και τα δυνατά σημεία και να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα και τις ευκαιρίες που βρίσκονται μπροστά.
8. Η Τουρκία έχει δύο Πανεπιστήμια στα 200 top του κόσμου. Πως αισθάνεστε ως Ελληνίδα?
I think that Greek Universities have the potential to compete successfully and leap ahead not only of the two Turkish Universities but many European ones. Incidentally, the Turkish Universities, with the help of the many Turkish educators leaving in the US and elsewhere, have identified many of their shortcoming and they have tried to address their problems and take corrective actions.
Νομίζω τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν με επιτυχία και να κάνουν το άλμα μπροστά όχι μόνο έναντι των δύο τουρκικών πανεπιστημίων αλλά και πολλών ευρωπαϊκών. Συμπτωματικά, τα τουρκικά πανεπιστήμια με τη βοήθεια Τούρκων εκπαιδευτικών που ζουν στις ΗΠΑ και αλλού, έχουν εντοπίσει τις δυσκολίες τους και προσπαθούν να τις αντιμετωπίσουν με διορθωτικές δράσεις .
9. Λένε οι Ελληνες συνάδελφοί σας γιατί θα έπρεπε καθηγητές του εξωτερικού να έρθουν στην Ελλάδα να δώσουν τα φώτα τους για να αλλάξει το πραγματικό άθλιο εκπαιδευτικό σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ελληνικά Πανεπιστήμια δεν διαθέτουν «σοφούς»?Γιατί η Κυβέρνηση απαξιώνει την ελληνική εμπειρία?
This advisory committee is an “external” advisory committee and will not be the only team to provide advice and recommendations. My understanding is that through various forums, the faculty and leadership of the Greek Universities will have the opportunity to provide similar feedback. The external committee will only provide a point of view that is informed by higher education policies and practices (that have been successful in other countries) and combine those with the history and culture of higher education in Greece in order to provide observations and recommendations. “External Advisory Committees” is a concept used by many universities around the world when they need holistic advice.
Αυτή η Συμβουλευτική επιτροπή είναι μια ‘’εξωτερική’’ συμβουλευτική επιτροπή και δεν θα είναι η μόνη ομάδα να παρέχει συμβουλές και συστάσεις. Καταλαβαίνω ότι μέσω διαφόρων Φόρουμς, των Σχολών και των επικεφαλής των ελληνικών πανεπιστημίων θα υπάρχει η ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων και διαβούλευσης. Η εξωτερική επιτροπή θα παρέχει μια άποψη από τη σκοπιά της για τις πολιτικές και πρακτικές εφαρμογές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ( που είναι επιτυχείς σε άλλες χώρες) και συνδυάζονται με την ιστορία και την κουλτούρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα με στόχο να παρέχει σχόλια και συστάσεις για τα θέματα αυτά. ‘’Οι εξωτερικές συμβουλευτικές επιτροπές’’ αυτές είναι μια ιδέα που χρησιμοποιείται από πολλά πανεπιστήμια στον κόσμο όταν χρειάζονται ολιστικές προσεγγίσεις .
10. Χαρακτηρίστε μου με μία λέξη το ελληνικό σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
I will only be able to do so after the work of the committee has been completed.
Θα είμαι σε θέση να το κάνω μετά το πέρας των εργασιών της επιτροπής.
11. Πιστεύετε ότι μπορείτε να κόψει η κυβέρνηση τον ομφάλιο λώρο μεταξύ των καθηγητών ( των Πανεπιστημίων) και των πολιτικών κομμάτων?
I cannot speculate on this. What I know as an educator is that politicizing higher education can be disastrous to the education of the students and the ability of the country to create the citizens and professionals of tomorrow.
Δεν μπορώ να κάνω εκτιμήσεις γι΄αυτό. Αυτό που ξέρω σαν καθηγητρια είναι ότι η κομματικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να είναι καταστροφική για την εκπαίδευση των φοιτητών και την ικανότητα της χώρας να δημιουργήσει τους πολίτες και τους επαγγελματίες του αύριο.
12. Ποιος επικοινώνησε μαζί σας για να σας προτείνει να αναλάβετε τη θέση της προέδρου της ΔΣΕ?
My introduction to Mr. Panaretos was done through an email that I sent to him many months ago to thank him for his note congratulating me for my appointment as the Chancellor at UC Davis.
Η γνωριμία με τον κο Πανάρετο έγινε μέσω ενός e-mail το οποίο του έστειλα μερικούς μήνες πρίν για να τον ευχαριστήσω για το σημείωμα του που με συνεχάρη για τον ορισμό μου σαν πρύτανη στο UC Davis
13. Ρωτούν πολλοί τα μέλη της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής αμείβονται με μεγάλα ποσά για το λειτούργημά τους. Θα κάτσουν να ασχοληθούν, και μάλιστα αμισθί, με την Ελλάδα?
All members of the committee have agreed to this assignment on an honorary basis without any monetary rewards.
Όλα τα μέλη της επιτροπής συμφώνησαν στον ορισμό τους σε τιμητική βάση χωρίς οικονομική ανταμοιβή.
14. Ποια είναι η γνώμη σας για τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου?
I do not know Prime Minister Papandreou personally. I know, however, that he is working very hard to help Greece during this historic crisis and he is very committed to his mission to lead the country out of this difficult time.
Δεν γνωρίζω προσωπικά τον Πρωθυπουργό κο Παπανδρέου. Ξέρω όμως οτι δουλεύει σκληρά να βοηθήσει την Ελλάδα. Σ΄αυτή την ιστορική κρίση και είναι πολύ αφοσιωμένος στην αποστολή του να οδηγήσει τη χώρα έξω απ΄αυτούς τους δύσκολους καιρούς.
15. Περίεργος άνθρωπος ο Γ.Πανάρετος λένε στην Ελλάδα. Μπορεί να συγκρουσθεί και με τον πρωθυπουργό για να υποστηρίξει την άποψή του, αλλά και να ζητήσει συγγνώμη αμέσως εάν καταλάβει ότι σε κάτι είχε άδικο.
These are attributes of great leadership.
Αυτά είναι χαρακτηριστικά ανθρώπου με σπουδαίες ηγετικές ικανότητες
16. Ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Πανάρετος εν μέσω επιθέσεων που δεχθήκατε από ΜΜΕ βγήκε και σας υπερασπίστηκε ,κάτι που ίσως άλλος στη θέση του να «κρύβονταν». Πότε γνωρίσατε για πρώτη φορά τον Γ.Πανάρετο? Ποια είναι η άποψή σας για τον καθηγητή Γ. Πανάρετο και τον άνθρωπο Γ. Πανάρετο?
I mentioned above how I was introduced to the deputy Minister of Education Panaretos. Mr. Panaretos is a scholar and a leader who wants to improve higher education in Greece and bring it to a high level of recognition similar to that of other Universities around the world. He is a wonderful personality and a very strong thinker.
Ανέφερα πιο πάνω πως γνωρίστηκα με τον Υφυπουργό Παιδείας κο Πανάρετο. Ο κος Πανάρετος είναι ένας ακαδημαικός και ηγέτης ο οποίος θέλει να βελτιώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και να την φέρει σ΄ένα υψηλό επίπεδο αναγνώρισης παρόμοιο με αυτό άλλων πανεπιστημίων στον κόσμο. Είναι μια εξαιρετική προσωπικότητα και ισχυρή άποψη και σκέψη.
17. Ποια πιστεύετε ότι είναι η «γάγγραινα» του ελληνικού Πανεπιστημίου?
I will not be able to make any comments before I spend time to learn closely about the challenges and barriers of higher education in Greece.
Δεν θα είμαι σε θέση να κάνω κάποιο σχόλιο πρίν αφιερώσω χρόνο να μάθω από κοντά τις προκλήσεις και τους φραγμούς της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
18. Τι πιστεύεται ότι πρέπει να αλλάξει στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα?
Again, for the reasons above, I am not prepared to speculate at this point.
Ξανά για τον ίδιο λόγο όπως παραπάνω , δεν είμαι έτοιμη να κάνω εκτιμήσεις σ΄αυτή τη φάση.
19. Πως οραματίζεστε το ελληνικό Πανεπιστήμιο και τον έλληνα φοιτητή μέσα σ αυτό?
I dream the Greek University as a place of higher learning which provides access to excellent education, which becomes the center where new knowledge is created and which helps improve quality of life for all people. I am envisioning the Greek University as the place where the students will have access to the highest quality of education in order to prepare themselves to become successful professionals and responsible citizens.
Ονειρεύομαι το ελληνικό πανεπιστήμιο σαν ένα μέρος με υψηλό μαθησιακό επίπεδο που παρέχει εξαιρετική εκπαίδευση η οποία θα γίνει το κέντρο της νέας γνώσης και θα συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων. Οραματίζομαι το ελληνικό πανεπιστήμιο σαν το μέρος όπου οι φοιτητές θα έχουν πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης με στόχο να προετοιμασθούν για να γίνουν επιτυχημένοι επαγγελματίες και υπεύθυνοι πολίτες.
20. Τι έχετε να πείτε στον γονιό που στέλνει το παιδί του στο ελληνικό Πανεπιστήμιο ?
Access to low quality education is a disservice to the Greek citizen. The children of the Greek families deserve degrees which can help them improve their life and give them the skills to become leaders in their own communities, their country and the rest of the world.
Πρόσβαση σ χαμηλής ποιότητας εκπαίδευση είναι μια κακή υπηρεσία στους Έλληνες πολίτες. Τα παιδιά των ελληνικών οικογενειών αξίζουν πτυχία τα οποία μπορεί να τα βοηθήσουν να βελτιώσουν τη ζωή τους και να τους δώσει δεξιότητες να γίνουν ηγέτες στον επαγγελματικό χώρο της πατρίδας τους, αλλά και στον κόσμο.
21. Τι έχετε να πείτε στον έλληνα πτυχιούχο που έχει τάσεις φυγής για να εργασθεί στο εξωτερικό
The country needs their help now more than any other time. They need to be involved in helping the country become better. If they can stay in Greece they should commit themselves to progressive change. If they decide to leave they should be ready to come back and help any way they can.
Η χώρα χρειάζεται τη βοήθεια τους τώρα περισσότερο από κάθε άλλη περίοδο. Χρειάζεται την ενεργή υποστήριξη τους προκειμένου η χώρα να γίνει καλύτερη. Εάν μπορούν να μείνουν στην Ελλάδα να αφιερώσουν τους εαυτούς στις προοδευτικές αλλαγές που απαιτούνται . Εάν αποφασίσουν να φύγουν θα πρέπει να είναι έτοιμοι να επιστρέψουν και να βοηθήσουν τη χώρα με κάθε τρόπο που μπορούν
πηγή: esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου