30 Νοε 2010

ΣΥΝΑΙΝΕΤΙΚΟ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Συναινετικό κλίμα   επικράτησε χθες  στη Βουλή  στη πρώτη συνεδρίαση της διακομματικής επιτροπής για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, από την οποία απουσίαζαν μόνο το ΚΚΕ ο ΣΥΡΙΖΑ.
«Με τη σημερινή συνάντηση και στη Διακομματική Επιτροπή αποδεικνύεται ότι υπάρχει πεδίο για
 συναίνεση στην Παιδεία. Ο διάλογος θα συνεχιστεί.  Η πόρτα του Υπουργείου θα είναι ανοιχτή σε όλους μέχρι την τελευταία στιγμή. Στα θέματα της Παιδείας χρειαζόμαστε εθνικές λύσεις που να αντέχουν στο χρόνο».
Τη δήλωση αυτή έκανε η υπ. Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, μετά την συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής
   - ΝΔ Η τομεάρχης παιδείας της αξιωματικής αντοπολίτευσης  Ελίζα Βόζεμπεργκ δήλωσε πως η ΝΔ   λέει ναί στο διάλογο και θα καταθέσει   συγκεκριμένες προτάσεις ενώ σημείωσε πως θα συμφωνήσει με τις διατάξεις που είναι προς την ορθή κατεύθυνση.
 Παράλληλα επέκρινε το υπ. Παιδείας ότι στην πρόταση υπάρχουν γενικόλογες προτάσεις που περιμένουν την εξειδίκευσή τους από το υπουργείο.
Η κ. Βόζεμπεργκ  διατύπωσε τις επιφυλάξεις της ως προς τις προτάσεις για αυτοδιοίκηση και χρηματοδότηση των ιδρυμάτων.

  -  ΛΑΟΣ: Ο Αδωνις Γεωργιάδης  χαρακτήρισε  εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η συζήτηση που έγινε στη Διακοματική και διατύπωσε την εκτίμηση πως αν γίνουν οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο δύο πράγματα θα συμβούν: Ή η Α. Διαμαντοπούλου θα γίνει πρωθυπουργός ή δεν θα ξαναεκλεγεί ούτε βουλευτής”.

   - ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ: Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος ανακοίνωσε ότι οι Οικολόγοι θα συμμετάσχουν με συγκεκριμένες προτάσεις στο διάλογο.
-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ Ο εκπρόσωπος του κόμματος Ν. Αντωνίου είπε πως  προσέρχεται στο διάλογο με τις δικές του θέσεις και επιδιώκοντας τη συζήτηση των προτάσεων της κυβέρνησης, της πανεπιστημιακής κοινότητας και των άλλων κομμάτων.

   
ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
Η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Χρύσα Αράπογλου που συμμετέχει στην Επιτροπή με την ιδιότητα της Προέδρου της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Συγχαίρω την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Δια βίου Μάθησης για τον συστηματικό τρόπο που ανοίγει όλα τα μεγάλα θέματα και τον σεβασμό που επιδεικνύει, στη Βουλή, στα κόμματα, στην πανεπιστημιακή κοινότητα και τους παραγωγικούς φορείς. Παρακολουθώντας τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια από το 1982, πιστεύω ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό σήμερα να προχωρήσουμε σε έναν ειλικρινή απολογισμό. Να εντοπίσουμε τι κερδίσαμε, που πετύχαμε και που αποτύχαμε, σε τι μας προσπέρασε η πραγματικότητα, ποιες ευκαιρίες χάσαμε. Να προχωρήσουμε σε μια ποιοτική και επιστημονικά τεκμηριωμένη αποτίμηση του χαρακτήρα της ελληνικής Παιδείας με βάση συγκεκριμένα κριτήρια όπως τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε Πανεπιστημίου, η διακριτή του ταυτότητα. Μια αποτίμηση που θα πρέπει να  αποτελέσει και τη βάση του διαλόγου μας».

Αναφερόμενη στους στόχους για το Πανεπιστήμιο του μέλλοντος επισήμανε την ανάγκη για ποιότητα στη γνώση και στο περιβάλλον διδασκαλίας, διαφάνεια στη λειτουργία, σύνδεση με την οικονομία και ουσιαστική συμμετοχή στα περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης τονίζοντας ότι: «για την Ελλάδα είναι σημαντικό να κάνουμε την Παιδεία εθνικό αναπτυξιακό στόχο, όχι μόνο με την έννοια της «επένδυσης στην γνώση» αλλά με συνείδηση της ταυτότητας που έχουμε διαχρονικά ως χώρα, ως Κέντρο της Γνώσης και του  Πολιτισμού ». Αναφερόμενη στα όσα γράφονται εσχάτως για την ποιότητα των ελληνικών πανεπιστημίων τόνισε ότι: « η δαιμονοποίηση δεν βοηθά κανέναν. Ούτε το ανάθεμα στους φοιτητές, ούτε η ταύτιση των Πανεπιστημίων με κέντρα ανομίας. Το Ελληνικό Πανεπιστήμιο έχει ισχυρή παράδοση και σημαντικές επιτυχίες».
πηγή: esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου