14 Δεκ 2010

Η απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτη στη Ν. Γιαννακοπούλου

Αθήνα, 14/12/10
Μαγκριώτης σε Νάντια: «Στις αρχές του χρόνου, με τροπολογίες, θα προχωρήσουμε στη μείωση των διοδίων για τα επόμενα τριάντα χρόνια, διότι πράγματι είναι πολύ πυκνά και ακριβά τα διόδια»

Συζητήθηκε, χτες, 13/12/10, στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση που είχε καταθέσει η βουλευτής ΠΑΣΟΚ κ. Νάντια Ι. Γιαννακοπούλου στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με τις υπέρογκες αυξήσεις των διοδίων και τη δημιουργία νέων σταθμών, κυρίως στις διαδρομές Αθήνα – Καλαμάτα και Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Η κ. Γιαννακοπούλου κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης μίλησε για την «υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο με χρήματα που προέρχονται από τη γενική φορολογία και όχι από επιπλέον φόρους, όπως τα διόδια». Η βουλευτής Μεσσηνίας τόνισε ότι «η μετακίνηση των τροχοφόρων στο εθνικό οδικό δίκτυο έχει καταστεί πανάκριβη και σε πάρα πολλές περιπτώσεις αναντίστοιχη με τις παρεχόμενες υπηρεσίες». Στη συνέχεια, υπογράμμισε ότι «το υψηλό κόστος μετακίνησης των διαδρομών Αθήνα – Καλαμάτα και Αθήνα – Θεσσαλονίκη αποτυπώνει την υπερβολική και καταχρηστική τιμολόγηση που απαιτούν και τελικά επιτυγχάνουν οι εταιρίες εκμετάλλευσης των διοδίων από την Πολιτεία», και προσέθεσε:«Το κράτος πρέπει να έχει τη δυνατότητα παρέμβασης όταν εντοπίζει καταστάσεις κερδοσκοπίας, εκ μέρους των εταιριών. Οι τιμολογήσεις των διοδίων πρέπει να ακολουθούν τη γενικότερη κοινωνικο-οικονομική συγκυρία της χώρας. Είναι ανεπίτρεπτο να δυσχεραίνουμε την μετακίνηση των πολιτών επειδή οι εταιρίες κερδοσκοπούν σε βάρος τους. Το κράτος πρέπει να έχει ρόλο και δυνατότητες παρέμβασης σε αυτές τις καταστάσεις και οφείλει να τις αξιοποιήσει άμεσα». Ιδιαίτερη αναφορά, τέλος, έγινε στη διαδρομή Αθήνα – Μεγαλόπολη όπου οι οδηγοί Ι.Χ. αυτοκινήτων καλούνται να πληρώσουν συνολικό αντίτιμο περίπου 25 ευρώ με επιστροφή, στην οποία αναμένεται να λειτουργήσουν άλλοι δύο ή τρεις σταθμοί διοδίων μέχρι την Καλαμάτα, μετά την ολοκλήρωση του έργου.
Στην απάντηση του, ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης συμμερίστηκε τα ζητήματα που έθεσε η κ. Γιαννακοπούλου, ωστόσο, παρέθεσε το γεγονός ότι «αυτές οι συμβάσεις παραχώρησης κυρώθηκαν με νόμο στη Βουλή το 2007 και, συνεπώς, το Δημόσιο έχει υποχρέωση να τις υλοποιήσει». Στη συνέχεια απάντησε, ότι «τότε το ΠΑΣΟΚ ως αντιπολίτευση, παρότι θεώρησε και εκτίμησε ότι τα έργα αυτά είναι αναγκαία για τη χώρα, επιφυλάχθηκε για το ύψος και την πυκνότητα των διοδίων και δεσμεύτηκε πως όταν γίνει Κυβέρνηση θα μειώσει τα διόδια, το οποίο και παραμένει σταθερή επιλογή της Κυβέρνησης σήμερα». Στη συνέχεια, ο κ. Μαγκριώτης αποκάλυψε ότι «η Κυβέρνηση έχει ήδη ετοιμάσει το σχέδιο της επαναδιαπραγμάτευσης με τις εταιρίες εκμετάλλευσης των διοδίων, το οποίο περιλαμβάνει και τεχνικές αλλαγές, γιατί εν τω μεταξύ έχουν υπάρξει αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που αποκλείουν ή απαγορεύουν την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων σε ορισμένες περιοχές, όπως στη Λίμνη Καϊάφα και την ευρύτερη περιοχή του Δήμου Ζαχάρως».
Στη συνέχεια και ειδικότερα για τις αυξήσεις των διοδίων, ο κ. Μαγκριώτης διευκρίνισε ότι«περιλαμβάνονται στις συμβάσεις παραχώρησης που υπογράφηκαν το 2007, με νόμο της τότε Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Εάν το Δημόσιο αρνηθεί τη δεδομένη χρονική στιγμή αυτές τις αυξήσεις, θα πρέπει ο κρατικός προϋπολογισμός, δηλαδή ο φορολογούμενος Έλληνας πολίτης, μέσα από τη γενική φορολογία να καταβάλλει την αντίστοιχη απώλεια εσόδων που θα έχει η παραχωρησιούχος εταιρία».
Ο Υφυπουργός κ. Μαγκριώτης, έκλεισε την απάντησή του με τη δέσμευση ότι «πολύ γρήγορα θα φέρουμε τις τροποποιήσεις των συμβάσεων για τη μείωση των διοδίων και την επίλυση τεχνικών θεμάτων των αυτοκινητοδρόμων, καθώς οι μελέτες ήταν πάρα πολύ πρόχειρες και τα έργα δημοπρατήθηκαν πολύ βιαστικά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου